Leczenie raka prostaty w Turcji

Rozważają Państwo leczenie raka prostaty w Turcji? Ten kompletny przewodnik zawiera wszystko, co musi Pan wiedzieć o procedurze, rekonwalescencji i kosztach w Stambule. Proszę poprosić o wycenę i uzyskać najlepszą cenę za skuteczną terapię w Turcji.

NajlepszaKlinika.com dostarcza informacji na temat leczenia raka prostaty w Turcji i pomaga zarezerwować operację u wykwalifikowanych tureckich chirurgów. Treści te służą wyłącznie celom informacyjnym i nie mają na celu zastąpienia porady pracownika służby zdrowia.

Ile kosztuje leczenie raka prostaty w Turcji?

Średni koszt leczenia raka prostaty w Turcji wynosi od €7,500 do €19,000. Cena leczenia raka prostaty zależy od rodzaju raka i jego stadium, wybranego leczenia i ogólnego stanu zdrowia pacjenta. Zależy również od szpitala i jego wyposażenia, doświadczenia chirurga i kosztu leków.

Leczenie raka prostaty w Turcji7500 €

Wprowadzenie

Prostatato gru czoł występujący wyłącznie u mężczyzn. U młodych mężczyzn ma wielkość orzecha włoskiego i znajduje się pod pęcherzem moczowym, tuż przed odbytnicą.

Ten niewielki gruczoł odgrywa kluczową rolę w męskim układzie rozrodczym, wytwarzając część płynu zawartego w plemnikach.

Rak prostaty jest 2ᵉ najczęstszą formą raka u mężczyzn. Przy ponad 1,4 miliona nowych przypadków zdiagnozowanych w 2020 roku, stanowi on realny problem zdrowia publicznego na całym świecie.

Czym jest rak prostaty?

Rak prostaty to nowotwór złośliwy, który rozwija się, gdy nieprawidłowe komórki w gruczole krokowym zaczynają się namnażać w niekontrolowany sposób.

Rak prostaty, który dotyka głównie mężczyzn po 60. roku życia, jest rzadziej diagnozowany u pacjentów poniżej 40. roku życia.

Chociaż ta forma raka często postępuje powoli, a niektórzy nosiciele umierają ze starości, istnieją również bardziej agresywne formy. Szybko rozprzestrzeniają się one na inne części ciała, prowadząc do raka prostaty z przerzutami.

Jakie są wczesne objawy raka prostaty?

Wczesne stadia raka prostaty zazwyczaj nie powodują żadnych objawów, dlatego tak ważne jest wczesne wykrycie.

Z drugiej strony, bardziej zaawansowana postać choroby może objawiać się szeregiem oznak lub objawów, w tym :

• Trudności w oddawaniu moczu ;
  • Ból lub pieczenie podczas oddawania moczu;
  • Częste parcie na mocz, szczególnie w nocy;
  • Uczucie niemożności całkowitego opróżnienia pęcherza moczowego;
  • Krew w moczu lub nasieniu;
  • Bolesny wytrysk;
  • Ból lub dyskomfort w okolicy miednicy;
  • Utrata masy ciała.

Objawy te mogą być jednak również spowodowane innymi, nienowotworowymi problemami zdrowotnymi. Mogą być związane ze zwykłą infekcją układu moczowego lub łagodnym rozrostem gruczołu krokowego (BPH), dlatego tak ważne jest skonsultowanie się z lekarzem w celu postawienia dokładnej diagnozy.

Prosimy zapoznać się z naszą dokumentacją dotyczącą leczenia choroby Parkinsona w Turcji, leczenia raka płuc i leczenia guzów mózgu.

Badania przesiewowe w kierunku raka prostaty w Turcji

Cyfrowe badanie odbytnicy (DRE ) to rutynowe, szybkie i bezbolesne badanie, które umożliwia urologowi wykrycie wszelkich nieprawidłowości w kształcie lub konsystencji prostaty.

Jeśli istnieją jakiekolwiek wątpliwości, przeprowadza się badanie krwi obejmujące pomiar PSA. Białko to, wytwarzane przez prostatę, może wskazywać na nieprawidłowości w narządzie, gdy jego poziom jest nienormalnie wysoki, co może, ale nie musi być spowodowane rakiem.

Przed wykonaniem biopsji prostaty można przeprowadzić wieloparametryczne badanie MRI (szczegółowe obrazowanie prostaty metodą rezonansu magnetycznego) w celu zlokalizowania podejrzanych obszarów. Biopsja prostaty, czasami wykonywana przy użyciu ultrasonografii przezodbytniczej (TRUS), polega na pobraniu próbek tkanki prostaty, których badanie patologiczne potwierdza lub nie obecność komórek nowotworowych i określa ich typ.

Wreszcie, dodatkowe badania, takie jak rezonans magnetyczny lub PET (pozytonowa tomografia emisyjna), są wykorzystywane dooceny stadium i agresywności wykrytego raka.

Jakie metody leczenia raka prostaty są dostępne w Turcji?

Aby zapewnić kompleksową ścieżkę opieki nad pacjentami z rakiem prostaty, Turcja oferuje optymalny zakres nowoczesnych technologii i podejść medycznych.

Leczenie raka prostaty u każdego pacjenta jest określane na podstawie kilku kryteriów: wielkości masy nowotworowej, jej rodzaju i stopnia zaawansowania, nie zapominając o ogólnym stanie zdrowia pacjenta.

Oto opcje leczenia dostępne w Turcji, z których niektóre mogą być łączone.

• Uważne monitor owanie: w niektórych przypadkach wcześnie wykryty rak prostaty wymaga jedynie ścisłego, regularnego monitorowania (poziomy PSA i biopsje);
  • Zabieg chirurgiczny (radykalna prostatektomia) : zabieg ten, wykonywany metodą retropubiczną (nacięcie w dolnej części brzucha) lub kroczową (nacięcie między odbytem a moszną), ewentualnie z użyciem robota, ma na celu usunięcie całego gruczołu krokowego. Można wybrać inne, mniej inwazyjne metody chirurgiczne, takie jak chirurgia laparoskopowa (małe nacięcia w ścianie brzucha) lub przezcewkowa resekcja gruczołu krokowego. Ta ostatnia, polegająca na częściowym usunięciu wewnętrznej części prostaty bez otwierania skóry, wykorzystuje resektoskop, który podąża za cewką moczową.
  • Radioterapia : leczenie to dostarcza promieniowanie o wysokiej intensywności w celu zniszczenia komórek raka prostaty. Radioterapia jest zewnętrzna (radioterapia powszechna) lub wewnętrzna (brachyterapia).
  • Chemioterapia: leki przeciwnowotworowe są podawane we wstrzyknięciach dożylnych lub doustnie.
  • Inne terapie lekowe: terapia hormonalna, immunoterapia lub inne terapie celowane (leki radiofarmaceutyczne, takie jak Lu-177) uzupełniają walkę z chorobą;
  • Krioterapia: ekstremalnie niskie temperatury są wykorzystywane do niszczenia komórek nowotworowych;
  • HIFU (High Intensity Focused Ultrasound): ukierunkowane ultradźwięki zapewniają ablację termiczną w nieinwazyjnej procedurze.

Jakie są skutki uboczne leczenia raka prostaty?

Gdy rak prostaty rozprzestrzenia się poza pierwotny narząd, może powodować ból, zaburzenia erekcji, a nawet nietrzymanie moczu.

Ponadto mogą wystąpić skutki uboczne leczenia stosowanego w celu zwalczania choroby, takie jak operacja, chemioterapia lub radioterapia.

Te skutki uboczne obejmują

• Ból (podbrzusze, czubek penisa) spowodowany cewnikiem do pęcherza moczowego używanym do odprowadzania moczu podczas oczekiwania na zagojenie się blizny;
  • Zmęczenie spowodowane spadkiem liczby czerwonych krwinek;
  • Trudności z utrzymaniem erekcji;
  • Problemy z kontrolą oddawania moczu spowodowane uszkodzeniem nerwów;
  • Różne rodzaje bólu, szczególnie ból kości lub nerwów w zaawansowanym stadium.

Objawy te wymagają odpowiedniego leczenia w celu poprawy jakości życia pacjenta.

Jak wygląda proces rekonwalescencji po leczeniu raka prostaty?

Pacjent poddany operacji prostaty jest wypisywany ze szpitala około 4 dni po operacji i może powrócić do normalnej aktywności około dwa tygodnie później.

Powrót do normalnego funkcjonowania mięśni układu moczowego zajmujezwykle od kilku tygodni do kilku miesięcy .

Kompleksowa, wysokiej jakościobserwacja ma zasadnicze znaczenie dla wsparcia pacjentów leczonych z powodu raka prostaty, zarówno chirurgicznie, jak i nieoperacyjnie.

Oprócz monitorowania po leczeniu, które koncentruje się na śledzeniu postępów choroby, wykrywaniu wszelkich nawrotów i zarządzaniu skutkami ubocznymi, obejmuje to :

• Opiekę rehabilitacyjną (fizjoterapię) ;
  • Konsultacje dietetyczne;
  • Specjalistyczną opiekę medyczną w celu opanowania skutków ubocznych, takich jak nietrzymanie moczu;
  • Wsparcie psychologiczne.

Dlaczego warto wybrać Turcję na leczenie raka prostaty?

Wybór Turcji jako miejsca docelowego dla turystyki medycznej w celu poddania się leczeniu raka prostaty oznacza skorzystanie z szeregu korzyści, oprócz znacznego stosunku jakości do ceny.

• Oddziały urologiczne tureckich szpitali i klinik są wyposażone w taką samą zaawansowaną technologię, jak najlepsze zachodnie placówki. Ta zaawansowana technologia medyczna, która obejmuje technologię HIFU, zapewnia pacjentom skuteczniejsze leczenie.
  • Tureckie ośrodki zdrowia zajmujące się leczeniem raka prostaty należą do najlepszych na świecie. Wiele z nich posiada certyfikaty ESMO (Europejskiego Towarzystwa Onkologii Medycznej), co potwierdza ich doświadczenie w dziedzinie onkologii. Niektóre są akredytowane przez OECI (Organizacja Europejskich Instytutów Onkologicznych).
  • Duża liczba wysoko wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie onkologii, stosujących zaawansowane techniki terapeutyczne, gwarantuje doskonałość opieki nad pacjentami. Niektórzy lekarze współpracują z wybitnymi kolegami z zagranicy (Stany Zjednoczone, Niemcy itp.)
  • Tureckie szpitale słyną z wielodyscyplinarnej opieki, która jest nie tylko spersonalizowana i uważna, ale także szybka.
  • Podczas podróży medycznej do Turcji, w szczególności do Stambułu, który znajduje się w tym pięknym regionie Bosforu, międzynarodowi pacjenci korzystają z otoczenia, które sprzyja dobremu wyzdrowieniu.

Często zadawane pytania dotyczące leczenia raka prostaty

Które szpitale w Stambule są najlepsze do leczenia raka prostaty?

Wśród wielu renomowanych szpitali w Stambule znajdują się Sisli Memorial Hospital, Anadolu Medical Centre, Medipol Mega University Hospital, Okan University Hospital i Acibadem.

Jaka jest minimalna długość pobytu w Turcji w celu leczenia raka prostaty?

Pacjent leczony z powodu raka prostaty przebywa w szpitalu średnio 4 dni. Muszą oni jednak pozostać w Turcji przez co najmniej 21 dni w celu zapewnienia opieki po leczeniu. Pacjenci muszą również zaplanować towarzyszenie im w podróży medycznej.

Jaka jest oczekiwana długość życia w przypadku raka prostaty?

Pomimo tego, że jest to 2ᵉ najczęściej występujący nowotwór u mężczyzn, rak prostaty ma bardzo wysoki ogólny wskaźnik przeżycia. Blisko 98% w ciągu 5 lat, osiąga 100%, jeśli zostanie wcześnie wykryty. Jednak w stadium przerzutów szanse na przeżycie wynoszą zaledwie 28%.

Jakie są konsekwencje usunięcia prostaty?

Po całkowitym usunięciu prostaty około 1 na 5 mężczyzn cierpi nanietrzymanie moczu , a 40% doświadcza trudności z erekcją. Funkcje te mogą jednak z czasem ulec poprawie. W takich przypadkach pomocne mogą być urządzenia medyczne.

Co powoduje raka prostaty?

Różne czynniki zwiększają ryzyko zachorowania na raka prostaty, takie jak zaawansowany wiek, pochodzenie etniczne (czarnoskórzy mężczyźni są bardziej narażeni), otyłość, dziedziczenie wadliwych genów, niektóre choroby przenoszone drogą płciową i wysoki poziom hormonu IGF-1.

Jakie są różne rodzaje raka prostaty?

Śródnabłonkowa neoplazja gruczołu krokowego (PIN) to przedrakowa postać raka prostaty. Zwykle przekształca się w gruczolakoraka, rzadziej w mięsaka, raka drobnokomórkowego, rakowiaka, raka płaskonabłonkowego lub raka urotelialnego.